Фінансовий Контроль

Всеукраїнський науково-практичний журнал

Вхід / Реєстрація

Journal

ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

Дата розміщення новини: 2020-12-07

Чи може бути досліджена процедура закупівлі, предметом якої є придбання або оренда землі, під час проведення моніторингу процедури закупівлі?
Анастасія Решетняк, м Івано-Франківськ


Відповідає фахівець                                   Тетяна ТЕРНОВСЬКА

заступник начальника відділу перевірок закупівель у господарській сфері Управління перевірок закупівель Департаменту фінансового контролю 
у сфері закупівель Держаудитслужби    

          

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад установлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922).
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом № 922.
Варто зауважити, що моніторинг процедури закупівлі Держаудитслужба проводить у порядку, визначеному в ст. 8 Закону № 922, за наявності таких підстав:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до ст. 7 цього Закону.
Водночас, згідно з п. 4 ч. 5 ст. 3 Закону № 922, дія цього закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі та інше нерухоме майно.
Отже, керуючись нормами Закону № 922 у Держаудитслужби немає правових підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є придбання або оренда землі.