Фінансовий Контроль

Всеукраїнський науково-практичний журнал

Вхід / Реєстрація

Journal

ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

Дата розміщення новини: 2018-11-13

Чи можливе надання у складі тендерної пропозиції учасника ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, субпідрядної організації, яку учасник планує залучити до виконання такого виду робіт, у разі відсутності вказаної ліцензії в учасника?

Н. Прохорова,  м. Київ

                                                                     

Відповідає фахівець:                                                                     

                                                                      Тетяна Оріховська

                                                головний державний аудитор відділу

                                                державного фінансового аудиту в галузі

                                                 транспортно-промислового комплексу

                                                   Департаменту контролю у галузі

                                                  промисловості, енергетики, транспорту

                                                 та фінансових послуг Держаудитслужби

 

По-перше, ч. 2  ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) визначено перелік складників, які має містити тендерна документація.

Примірну тендерну документацію для процедур закупівель відкритих торгів та конкурентного діалогу – затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680).

Примірна тендерна документація містить обов’язкову інформацію, визначену ст. 22 Закону № 922, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом, та інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель, і додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.

Відповідно до вимог Наказу № 680 зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначає замовник.

Зі свого боку, згідно з ч. 2 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація має містити, зокрема, інформацію з підготовки тендерних пропозицій та один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16, вимоги, визначені ст. 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

 

Крім того, згідно з ч. 3 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Отже, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність тендерної пропозиції таким вимогам, з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону № 922 та з дотриманням законодавства загалом, визначає замовник самостійно.

Як випливає зі змісту п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону № 922, учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації.

Зважаючи на викладене, учасник у разі встановлення замовником у тендерній документації вимоги щодо надання ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, зобов’язаний у складі своєї тендерної пропозиції подати вказану ліцензію.

По-друге, ст. 7 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII визначено виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, зокрема господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про архітектурну діяльність».

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV господарська діяльність, пов'язана зі створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури, визначає Кабінет Міністрів України. 
Також Порядком ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створення об’єктів архітектури, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396, встановлено обов’язковість отримання ліцензії та загальні вимоги до ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. 

З огляду на викладене, отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, є обов’язковою для суб’єктів господарської діяльності, що мають намір провадити такого виду будівельну діяльність.

По-третє, згідно з п. 17 ч. 2 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація у разі закупівлі робіт повинна містити вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника обсягом не менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю.

Окрім того, згідно з ч. 3 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї занести.

Отже, у разі зазначення в тендерній документації Замовника вимоги щодо надання вказаної ліцензії учасником або суб’єктом господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника, надання ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, субпідрядником не суперечитиме вимогам тендерної документації.